![]() |
| Er det Queensland University of Technology eller er det Aalborg Universitet - take a wild guess? |
Så fik jeg endelig
hul i programmet til at skrive en lille opfølgning her på bloggen. Sidst jeg
skrev var vi lige hjemvendt fra Frasier så jeg vil bare samle op derfra
Min skole fortsatte i samme høje tempo som
tidligere efter vi kom hjem. Rendte ind i lidt problemer da en af mine grupper
ikke præsterede helt som forventet og en anden pige og jeg valgte derfor at
forlade gruppen. Dette resulterede desværre i at jeg stort set måtte skrive
hele vores projekt (på ca. 30 sider) alene da den anden pige ikke mente hun
kunne bidrage så meget (som hun ellers havde lovet) hvilket jeg naturligvis var
ret skuffet og frustreret over. Men vi fik da afleveret og venter nu bare på
resultatet. De andre projekter forløb planmæssigt men må sige at jeg har været
lidt udfordret af mentaliteten i mine grupper ifht. at aflevere opgaver lige
før deadline hvilket normalt ikke er en politik jeg syntes om, men pyt så fik
jeg også prøvet det og tror da nok vi skal få nogle ok resultater tilbage. I
sidste uge var jeg så til min første eksamen (på en lørdag). Den var skriftlig
uden hjælpemidler så Thomas hjalp mig heldigvis med at indøve et hav af
definitioner og key points uden ad – heller ikke helt hvad man er vant til
hjemme fra. Tror eksamen gik ok bliver i hvert fald spændende at få svar.
Eksamen var i sig selv lidt af en oplevelse. Der var SÅ mange regler man skulle
overholde og de holdt virkelig øje med os det var helt vildt! Så nu går jeg egentlig bare herhjemme og læser op på det sidste fag. Er ret
sikker på jeg er bestået faget pga. de karakterer jeg allerede har fået så det
er lidt svært virkelig at gi den gas med eksamenslæsningen må jeg sige ;-)
|
|
Thomas har også oplevet lidt på jobbet. For et par
uger siden var han nemlig på tur (med en enkelt overnatning) lidt nord for
byen. Her var de ude og se et vandkraftværk. Ifølge Thomas lignede kraftværket
bare en mindre lade udefra men når man kom ind gik selve maskineriet 60 meter
ned i jorden hvor turbinen så stod og kørte rundt. Da de stod nede i bunden og
turbinen begyndte at køre begyndte det hele så at ryste og de fleste var vist
blevet lidt nervøse he he. Næste dag var de så ude og se en kulmine (open cut)
hvilket også havde været ret imponerende da området simpelthen var så stort at
man ikke kunne se fra den ene ende til den anden.


Ellers har hverdagen egentlig bare gået stille og
roligt. I sidste uge var vi på græsk restaurant hvor vi fik et traditionelt fad
med lækkerier for to. Thomas var mega sulten og kastede sig over hvad han
troede var pomfritter da vi fik maden. Da jeg fik smagt pomfritterne kunne jeg
dog godt se at det ikke var pomfritter men hele friturestegte ansjoser - så
selvom Thomas allerede havde spist en håndfuld "pomfritter" syntes
han alligevel lige pludselig ikke de var så spændende mere :-) På det seneste har vi også mødt nogle rigtig søde mennesker. Fx Thomas’ bokse partner Kay og hans mand som vi var i biffen med – rigtig hyggeligt (bortset fra filmen Gravety 3D som jeg syntes var ret kedelig) så dem håber vi at vi når at se igen inden vi skal videre. I fredags var vi ude at spise ved Thomas’ kollega og hans kone. De er fra Sri Lanka så her fik vi også smagt noget rigtig lækkert mad. Thomas anden kollega og hans kæreste er begge fra Iran og var også med og det var bare vildt hyggeligt at snakke om alle kulturforskellene og få et indblik i vores værtspars religion - Budismen.
I går lørdag var vi så ude og spise med Thomas tre af Thomas' kollegaer og deres kærester og så i biffen bagefter og se Captain Phillips. Aften var virkelig hyggelig og filmen var sindsygt spændende - vil derfor rigtig gerne anbefale alle at gå ind og se Captain Phillips!!!
Ellers er vi vist også bare så småt begyndt at
indstille os på at vi snart skal videre. Lige så snart min sidste eksamen er
ovre vil vi derfor gå i gang med at planlægge vores tur og det fylder derfor en
del i mit hoved lige nu – også mere end det burde i forhold til eksamen, men
det går jo nok. Noget andet der også er begyndt at fylde er at jeg også
glæder mig til at se en masse mennesker når vi kommer hjem. Glæder mig til at
se min søster og svoger og deres lille nye der hvis alt går vel kommer til
verden her inden for de næste par uger, glæder mig til at se familien (og få
noget dejlig ma´), glæder mig til at se vores fantastiske venner i Aalborg og
glæder mig til at se mine skønne veninder i Kerteminde - der i år fik lagt
julefrokosten i januar hvilket jeg er rigtig glad for :-D
Alt i alt syntes jeg faktisk livet er ret skønt
lige pt (og nej jeg er ikke fuld) men har faktisk ret meget optur på over at
jeg har fået kæmpet mig igennem mine studier på QUT (guderne skal vide det var
hårdt) og at jeg har en masse skønne ting at se frem til både her i Australien
og i DK når den tid kommer. Så tror egentlig bare jeg vil slutte her med
masser af overskud og happiness – ej inden jeg slutter helt må jeg også lige
nævne at det faktisk ikke er helt lutter lagkage. Thomas har nemlig knækket et
stykke af hans fortand – så han ønsker sig en tur ned til sin svigerfar i
julegave når vi kommer hjem. Det er slet ikke alvorligt han ser bare lidt sjov
ud. Da han ringede til mig og fortalte hvad der var sket blev jeg selvfølgelig
ret nervøs og spurgte hvor slemt det var – heldigvis kunne han gi mig et ret
præcist billede af skaden: ”Jeg ligner ham fra Dum og Dummere” så nu må Thomas
kun smile med lukket mund på alle billeder ha ha.
Det var slut for nu håber I alle har det godt og
passer godt på jer selv til vi ses igen.
Knus fra os i Brisbane





