27/6 Mor kørte os til toget i
Nyborg mod Kastrup. Herfra var der afrejse mod Singapore over Frankfurt. Selvom
vi var lidt nervøse for vores pladser i flyet var alt dog fint. Thomas sad ved
siden af en avokadofarmer fra Perth og fik en hyggelig snak.
28/6 Fremme i Singapore sent om eftermiddagen. Her var MEGA varmt omkring
30-35 grader. Vi tog en shuttlebus der kørte os direkte til vores hotel. Fik et
totalt chok da det gik op for mig at hotellet lå i en rimelig ”betændt” del af
byen, men vi fik tjekket ind (på verdens mindste hotelværelse – men ellers
pænt) og gik ud og så på herlighederne. Selvom jeg var lidt nervøs ved hvor
fattigt kvarteret var opstod der dog ingen problemer over hovedet. Det var
vildt fascinerende med alle gadekøknerne og alle de mærkelige ting og
anderledes mad man kunne købe. Fx sad folk og solgte piller direkte fra et
tæppe på fortovet – ”var det noget med en gang viagra uden recept?” Vi sluttede
dagen på et lille spisested/gadekøkken med stole og border over alt på
fortovet. Vi blev nok taget lidt ved næsen hvad ang. pris, men pyt… talte med
to lokale ved bordet ved siden af – rigtig hyggeligt selvom deres engelsk var
svært at forstå.
29/6 I dag var det tid til sightseeing. Vi tog toget ind til centrum, fik
lidt morgenmad og gik på opdagelse. Vi gik en tur langs havnen rundt og så de
fascinerende højhuse og hoteller (blandt andet Marina Bay Sands hotel det
flotteste jeg har set til dato) og var inde i et voldsomt stort og meget
fornemt shopping center med indendørs skøjtebane, kanaler man kunne sejle på og
selvfølgelig alle de dyre mærker: Prada, Gucci, Luis Vuiton osv. Efter frokost
tog vi en havnerundfart og legede rigtige turister hvorefter vi gik over og så
China town. På vej tilbage til havnen faldt vi over en gay-festival hvor vi
hang lidt ud på græsset og nød den gode stemning lige ind til en lille hvid
hund lettede ben op af mig, men tog det med et smil da ejeren kom løbende for
at tilbyde vådservietter. De homoseksuelle kæmper stadig meget for deres
rettigheder i Singapore så der var højt humør til dette lovlige arrangement. Så
blandt andet et show med ”pure male cheer leaders” og andre danseopvisninger –
virkelig go underholdning! Resten af dagen gik med at hygge nede ved havnen.
Efter mørket faldt på fandt vi en bænk og nød aftenen inden vi tog toget hjem. Hjemme
ved hotellet var der kommet godt gang i kvarteret med masser af ”arbejdende
piger” men stadig ingen problemer J
30/6 I dag tog vi igen en tur
med toget ind til centrum og så Gardens by the bay. Om eftermiddagen sad vi ved
havnen og hyggede os inden vi begav os ud for at se den mondæne del af byen med
alle de dyre butikker og shopping centre. Thomas mente at her var den rigtige
Singapore stemning med masser af mennesker og masser af fart på. Vi blev i den
fine del af byen og fik running-sushi til aftensmad – til stor fornøjelse!
Aftenen gik med at sidde ved havnen og nyde udsigten med at par øl inden vi tog
hjem til hotellet.
1/7 Da vi havde så meget bagage
blev vi enige om at tage direkte i lufthavnen efter vi havde tjekket ud og så
bruge dagen der indtil vi skulle flyve ca 23.30. Tiden gik dog hurtigt. Må sige
at Singapore lufthavn er den bedste vi begge har været i nogensinde. Vi fandt
et område lidt afsides, så der var ikke så mange, hvor der var playstations,
biograf, hyggekroge, gratis computere og surfing samt en kæmpe udendørs
terrasse med solsikker hvor man kunne slappe af og hygge sig i den varme
aftenluft. Det eneste der var lidt mærkeligt var at den reelle
sikkerhedskontrol lå helt ude ved gaten. Efter vi var blevet sluset i gennem
her kom vi ind i en lille ventesal hvorfra vi skulle boarde. Jeg skulle
selvfølgelig tisse midt i det hele og der var ingen toiletter i ventesalen. Det
var dog ikke noget problem jeg kunne nemlig bare gå ud og ind af security chek
igen… fik også en lighter med igennem… så slem jeg er …så meget styr på det var
der vist heller ikke. Flyet var 1½ time forsinket men var ellers meget tilfreds
med Etihad airways dem vil vi bestemt bruge igen.

2/7 Fremme i Brisbane tog vi et
tog ind til byen og nåede lige akkurat vores første lejlighedsfremvisning i centrum (denne fik vi dog ikke). Herefter
slæbte vi vores kufferter op i en bank, vi blev anbefalet af en tilfældig mand
på gaden, og oprettede en konto. Herefter gik vi op og købte taletid til thomas
mobil hvorefter vi slæbte vores kufferter ud til vores hostel (en rimelig hård
tur med al den bagage) men vi tager jo ikke en taxi når man nu lige så godt kan
gå og vejret var jo perfekt J Vores
hostel, ”somewhere to stay”, var rimeligt slidt men personalet virkeligt
venligt og hjælpsomt!! Vi snuppede et bad og gik en tur i området inden
sengetid.
3/7 Nu er boligjagten gået ind, vi gik derfor ned mod thomas´ arbejde for
at låne en printer for at skrive alle de mange dokumenter ud boligudlejerne
kræver for overhovedet at ville leje til os. Mens vi stod udenfor bygningen med
thomas arbejde og kiggede på vinduer ved en ejendomsmægler kom en
forbipasserende mand hen og spurgte hvad vi ledte efter. Han mente han havde
noget vi kunne bruge og kørte os ud til en lejlighed (der var vildt lækker men
desværre lå for langt væk). Han kørte os tilbage og gav os i øvrigt lige en lille
sightseeing tour på vejen. Herefter gik vi op og besøgte alle thomas kolleger
hvorefter vi gik et smut over og så mit universitet inden vi atter vendt hjem
efter en lang dag.
4/7 boligjagten fortsætter og vi ringer fortsat rundt og gør hvad vi kan.
Gik en tur ud til Toowoong (ca. 5 km) for at hente en ansøgning til en
lejlighed. Vi tog dog vandtaxien tilbage J om
eftermiddagen så vi endnu en lejlighed hvor thomas ikke var helt tilfreds med
standarden. Aftenen gik med at fortsætte boligjagten på nettet og i øvrigt
spise en mega lækker sushi buffet til ca 100 kroner pr. næse.
5/7 boligjagten fortsætter og
humøret er ved at nå et lavpunkt. Der er bare så mange regler og irriterende
ting fx kan man minimum leje en lejlighed i 6 mdr. hvilket er det samme som at
smide ca. 10.000,- ud af vinduet for os da vi kun skal være her 5 mdr. Vi
ringer til en ny udlejer og får en tid en time senere. Lejligheden er inkl.
alle udgifter og rigtig lækker eneste minus er en stor vej der går lige forbi
men ellers er der intet at sætte en finger på og vi slår til. Vi går ud til
mæglerens kontor (ved stones coner ca 6. km. Til mæglerens store forundring)
skriver under, overfører penge og glæder os nu bare til mandag hvor vi flytter
ind J Dette fejre vi med Domino pizza og afslapning resten af aftenene.
6/7 vi tager vandtaxien fra south banks til toowong og går i Kmart og køber
dyner, puder og sengetøj, viskestykker og håndklæder som vi skulle ha med. Vi
får også en lille snack, en halv sushirulle til kun 2$ mums!! Herefter ordner
vi telefon til lise og tager vandtaxien hjem igen med store poser – som thomas
galant bærer for mig J
7/7 I dag var planen at skaffe
et par cykler. Da vi ikke havde så meget held på Gumtree (australiens dba)
talte vi med en receptionist på vores hostel. Han havde en cykel til salg for
en tidligere gæst til 75$. Cyklen var rigtig fin og vi bød 55$ og fik den for
60$ - en rigtig go deal syntes vi selv J resten af dagen
havde vi bare en ”slapper-dag” vi gik en tur over i byen og kiggede på madvare
i et supermarked (Coles). Her opdagede vi til vores store glæde og lettelse at
priserne på fødevare slet ikke var så høje som vi havde frygtet. Nogle ting som
fx mælk er ca. dobbelt så dyrt. Et kg. Hakket oksekød kan derimod købes til ca
33 kroner – og sådan er det lidt op og ned. Til vores store glæde havde de et
KÆMPE udvalg af diverse kager til næsten ingen penge så dem fik vi også lige
smagt lidt på :-P. Resten af dagen gik med at pakke ned og gøre klar til
flytningen i morgen og blev afsluttet med at dele en pizza, et par øl og se
film i tv-stuen på hostellet.
8/7 I dag er det store-flytte-dag. Vi tjekkede ud og mødtes med vores ny
udlejer kl. 9.00 om morgenen. Da vi havde fået vores ting på plads gik vi en
tur til den lokale Coles forsynet med en tom kuffert til at slæbe alle de ting
vi manglede (madvare, rengøringsmidler, toiletpapir, vaskepulver osv.). IGEN
var Thomas galant og bære det meste mens jeg bar toiletpapiret i min rygsæk. Da
vi kom hjem og ville starte vaskemaskinen kunne vi ikke få gang i den, heller
ej kogepladerne eller aircondition. Og da Thomas jo ikke er så go til det med
el ringede vi straks til vores udlejer der kom forbi. Han viste os så hvordan
man fik gang i vaskemaskinen men kunne ikke løse de andre problemer og en
fagmand blev tilkaldt. Elektrikeren opdagede at en hovedsikring ikke sad
ordentligt, rettede den og kørte igen (lidt træt af vi var så dumme). Her efter
tog jeg mig en dejlig nap på sofaen og thomas vaskede tøj og lavede aftensmad –
endnu en dag i det perfekte parforhold J
8/7 I dag har vi slappet af det meste af tiden. Vi gik en tur over og
kiggede i Queen St. Mall og en tur i botanisk have. Da jeg ikke har flere
cigaretter og en pakke koster lidt over 100 DKK er jeg nu stoppet med det pjat
(piben hjælper dog lidt i ny og næ). Til aften lavede jeg en kæmpe portion
spaghetti & kødsovs til flere dage. Det var faktisk rigtig dejligt med et
hjemmelavet måltid for en gangs skyld.
10/7 I dag har det været regnvejr
så vi kom ikke ud at gå før hen under eftermiddagen hvor vi gik over til
centrum og kiggede efter sko til mig (fandt dog ikke rigtig nogen). Herefter måtte
vi fylde mere taletid på mobilerne i Telstrabutikken da vi desværre er kommet
til at bruge for meget data L til sidst gik vi ned og kiggede
lidt til onsdags-farmer-markedet inden vi kig hjem igen og spiste til aften og
hyggede på sofaen.
11/7 I dag havde vi besøg af
vores udlejer fra morgenstunden der skulle vise vores lejlighed til nogle
investorer, så Thomas var tidligt oppe og støvsuge. Herefter gik vi over på QUT
og meldte os til en tur til Gold Coast d. 27 juli. Heldigvis må jeg gerne have
Thomas med selvom han ikke er studerende. Herefter fik vi en halv sushirulle
hver - hvilket efter hånden er ved at være en daglig tradition vi bare MÅ
benytte os af med de priser (ca. 2.2 AUD pr. stk.)!! Så kig vi over på Thomas
arbejde og fik styr på noget papirarbejde mht. lejligheden, fik sludret lidt
med Magnus og gik i Coles på vej hjem. Thomas fandt et motionscenter på nettet
og cyklede ned og fik en snak med dem. Efter aftensmaden satte vi os ned og
kiggede lidt på økonomien og lagde et mere fast budget. Da vi har brugt en del
penge de sidste par uger har vi derfor aftalt at ”holde lidt igen” hen over
weekenden så burde vi være tilbage inden for rammen. Ellers har vi lige siddet
og fået et lille glas vin. Byturen er droppet for i aften af hensyn til
økonomien - men pyt, det er jo heller ikke helt tosset det tv de har hernede J
12/7 I dag har jeg været til min første intro-forlæsning i academic writing.
Da det sluttede kl. 12 hentede Thomas mig og vi kig i Botanisk have og vi
spiste en lækker madpakke Thomas havde smurt. Her efter gik vi op i byen og
kiggede i butikker hvor efter vi besluttede at gå ud i forstaden Fortitude
Vally og kigge. Det var en rigtig fin tur og thomas fik et par romkugler hos en
bager. På hjemvejen kig vi langs floden men måtte holde et par pauser da
fødderne havde lidt ondt efter hånden. På vej hjem fandt vi et sted der solgte
saltlakrids (næsten som derhjemme) så det fik jeg lidt af. Da vi stadig er i spare-mode
fik vi nudler til aften.
13/7 Der
er fortsat spare-mode så vi smører madpakker og går ned og slikker sol på south
banks det meste af eftermiddagen. Efter aftensmaden er der nogle danskere der
skal mødes i byen men vi gider ikke rigtig og går i stedet en dejlig aftentur
og ser en film inden sengetid.
14/7 Mor ringede kl 4.30 om
natten (zzz zzz zzz), tror ikke hun havde fået det memo med at ringe inden kl.
15.00 dansk tid. Da vi ikke havde de store planer sov vi længe og gik i Coles
og handlede ind til hele ugen. Sidste dag med spare-mode så er budgettet
indhentet. Vi blev enige om at lave de originale clubsandwiches (trekanterne)
til aften - hvortil man skal bruge både bacon og ananas. Det må være nogle
ordentlige svin de har hernede for de baconskiver vi fik købt er nok ca. en
halv meter lang og 10 cm. bred på det bredeste sted så en enkelt skive var nok
til 2 J. Da vi kom hjem kunne vi ikke åbne dåsen med ananas da dåseåbneren var
i stykker. Men der SKAL altså ananas i den originale clubsandwich så vi fik ved
fælles hjælp smadret dåsen godt og grundigt og ud kom ananassen da også (sammen
med en del metalspåner – håber vi overlever) clubsandwichene smagte i hvert
fald fantastiskJ Vi gik en dejlig aftentur og så nogle der optog en musikvideo, hvilket
var ret fedt. Herudover fandt vi den lokale biograf og opdagede at en
biografbillet ca koster det halve hernede så det er jo slet ikke så dumt.
Skolen starter i morgen så skal nok bare tidligt i seng i aften, bliver
spændende! …Nå ja så ramte AUD i dag 5,16 DKK … mega optur J J J så har
den bare at blive der nede!
15/7 (Mandag) I dag starter introduktionsugen på QUT. Thomas fulgte mig derhen og
gik hjem igen. Om formiddagen havde vi et oplæg om en masse praktiske ting
(havde faktisk styr på det meste i forvejen så ret overflødigt) og lavede nogle
”ryste-sammen-lege” hvilket var mega barnligt og åndsvagt!!! Bagefter var der frokost.
Vidste ikke rigtig hvad jeg skulle og følte mig måske lidt palle-alene-i-verden
så Thomas kom heldigvis og spiste dejlig billig 2 doller lunch inden
eftermiddagsoplæget. Herefter tog Thomas over i hans nye træningscenter, Snap
fitness, for at træne, hvilket vist var lidt hårdt oven på ferien. Om
eftermiddagen blev det dog noget sjovere på Qut. Her mødte jeg to danske piger
(Signe og Karoline) de læser jura og antropologi på KU. Oplægget var meget
sjovere fx blev ca 15 personer råbt op og skulle ned og stå foran os alle
sammen (ca. 300 internationale studerende). Så blev lyset slukket og der blev
kørt 15 små kager ind med lys i og vi sang fødselsdagssang for dem da de alle
havde fødselsdag i juli måned og jo ikke kunne være derhjemme og fejre det med
deres familier. Herefter mødtes vi med vores buddies i grupper. Var lidt træt
og gad ikke rigtig mere så besluttede at gå hjem for i dag. Thomas og jeg
hyggede om aftenen og gik en tur inden sengetid.
16/7 (Tirsdag) I dag stod vi lidt sent op ca. kl. 10 og ordnede lidt i lejligheden.
Herefter, ca. kl. 12, gik vi over på QUT´s bibliotek for at låne et par bøger
jeg skal bruge, inden vi fik frokost. Jeg gik til et nyt oplæg mens Thomas gik
ned i byen og købte lidt småting. Vi mødtes tilbage på QUT og gik i deres
second hand bookshop. Bøgerne var bare så billige (en hel reol med 2 $
fagboger) så er det bare ærgerligt at man ikke rigtig kan få dem med hjem i
baggagen. Vi gik hjem igen og jeg gjorde mig klar til aftenens river-cruise som
jeg havde meldt mig til. Jeg mødtes med Signe og Karoline og vi hyggede os
rigtig meget på den fine hjuldamper (se billedet) der sejlede os op og ned af
Brisbane river mens vi fik aftensmad og et par øl i et par timer sammen med en
masse andre nye international studerende. Imens var Thomas til boksetræning,
hvilket vist var lidt skuffende da en lektion kun varede 30 min. og niveauet
ikke var så højt :-/ Der blev holdt afterparty på en stor tagterrasse på et
diskotek i centrum af byen, her stødte Thomas til Signe og jeg og vi gik videre
på diskotek Down Under (hvor der var ladiesnight) og fik en billig drink og en
dans inden vi fulgte Signe hjem og selv gik hjem. Hernede er der selvfølgelig
halvpris til piger på ladiesnight men hvis en fyr tager kjole på får han også
halv pris, så vi fik også set et par fyre i kjoler J
17/7 (Onsdag) I dag droppede jeg
orientation week og vi hyggede hjemme (kom jo sent i seng i går). Dagens
højdepunkt var helt klart aftenens tur med Signe ned og se State of origine
kamp mellem Queensland og New South Wales på storskærm ned på South Bank. Det
var et gratis arrangement holdt på et
stadion og vi fik gratis t-shirts og nogle virkelig
gode pladser i en slags lænestole. Inden kampen startede var der en masse underholdning
og vi tre blev også fotograferet til avisen (nu må vi se om vi kommer med). Det
var en vildt spændende kamp og absolut ikke en sport for tøsedrenge.
Hjemmeholdet vandt til stor jubel
18/7
(torsdag) I dag har vi brugt det meste af dagen på at læse. Thomas var nede
og træne mens jeg lavede mad. Senere om aftenen gik vi til ”heldragtsfest” på
uni med Signe. Folk var dog ret unge så vi blev enige om at gå videre ned på
the Victory hvor vi fik en rom & cola til kun 4$ inden musikken blev for høj
for os gamle mennesker og vi vendte snuden hjem igen.
19/7 (fredag) I dag gik vi ned
på south bank og tog gratis-færgen og ”cruisede” en times tid op og ned af
Brisbane river. Efter vi stod af spiste vi madpakker og gik mod Fortitude
Valley og gik i China town og kiggede i butikker og på spændende madvare. Så fx
en helt fantastisk kjole i 50´er stil med strutskørt desværre kostede den ca
2000 kr. Vi prøver fortsat at finde et par ordentlige sko til mig. Det par jeg
har nu er fuldstændigt slidt ned på sålerne og vandet fiser lige ind når det
regner. Desværre er det ikke helt nemt at finde et par nye hverken Converse
eller Nike free run, ikke fordi de ikke har disse mærker men mere fordi de er
lidt vildere i farven end hvad jeg lige leder efter… Vi gik hjem og vaskede
tøj, handlede og fik aftensmad. Havde snakket om en tur i biffen, der heldigvis
er meget billigere hernede, men det bliver vist først i morgen J
20/7 (lørdag) I dag fortsatte vi jagten på et par gode sko til mig men det er altså
MEGET svært at finde selvom vi ledte overalt i queen street mall. Senere på
dagen var vi til food festival på south bank – et rigtig fint arrangement hvis
ikke der havde været så mange mennesker :-/ På trods af ingen af os har haft
nævneværdig jetlag har jeg de sidste par dage været meget svimmel. Nogle gange
kommer det snigende hen af eftermiddagen og andre gange slår det ned fra en
skyfri himmel og føles som at stå på en båd i høj sø. Håber bare snart det går
væk er ved at være lidt irriterende. Om aftenen gik vi ned for at gå i biffen
men den film vi gerne ville se var desværre udsolgt så vi gik en aftentur i
stedet.
21/7 (søndag) Thomas fandt ud af at der lå en skobutik i forstaden Paddington så der
gik vi ud og kiggede ind af vinduet, så ud til de havde de sko jeg gerne vil ha
J Vi gik også forbi en legeplads og hyggede i solen. På vej hjem fandt
vi en ny Coles og handlede lidt forskelligt inden vi gik hjem. Mens Thomas var
ude og træne gik jeg i gang med at finde ideer på nettet til hvordan vi skal
bruge vores ferie i nov/dec. Australierne har jo også ferie der så det er med
at være ude i god tid med vores bookinger hvis vi ikke vil betale for meget. Er
blevet enige om at bruge mest tid her i Australien derfra er vi stadig ikke
sikre på hvad der så skal ske. Spiste rester til aften og så Clover field i
fjerneren
22/7 (mandag) I dag er det første skole/arbejdsdag. Jeg mødtes med Karoline og Signe
til frokost et sted hvor man kunne samle sin egen frokost. Herefter tog jeg til
forelæsning. Umiddelbart var stoffet ikke så svært, havde hørt det meste før
men det var fint lige at få frisket det op. Vi skulle danne grupper og kom i en
gruppe med tre australiere der er noget ældre end mig men virker rigtig flinke.
Vi skal lave en del opgaver og tror vi får en del at se til i det her fag.
Efter skole gik jeg hen og hentede Thomas på arbejdet og vi fulgtes hjem. Thomas
havde også haft en fin dag hvor han primært var blevet introduceret til
afdelingen. . Aftenen gik med at handle ind og hygge.
23/7 (tirsdag) Mødtes på en cafe i West end med Karoline og fik kaffe og muffins.
Herefter gik vi ned på south bank og mødtes med Signe og hyggede i solen det
meste af eftermiddagen inden jeg skulle til aftenundervisning. ORK min computer
er begyndt at drille (fryser nogle gange når jeg er på nettet) kan godt nok
ikke lige overskue hvis den skal gå i stykker nu L Aftenundervisningen
gik fint selvom det var ret kedeligt. Læreren snakkede uafbrudt i 2.5 time uden
pauser og stoffet kunne jeg i forvejen (zzz zzz) til gengæld kom jeg i gruppe
med et par danske drenge og 3 australske piger – alle rigtig søde og venlige.
Thomas´ havde også en go dag. Først var der foredrag om det australske
energisystem og energimarked. Derefter var der kage for at fejre Thomas´ chefs
fødselsdag. Senere på dagen var der sundhedstjek med fokus på knogledensiteten
(Thomas´ måling viste 95% hvilket var fint). Ydermere fik Thomas sin første
opgave i dag så nu kan arbejdet rigtig begynde. Mens jeg var til
aftenundervisning var Thomas til boksning og vi sluttede dagen med æggesandwich
og hygge.

26/7 (fredag) Mødtes med Signe
for at læse på biblioteket. Inden da smuttede vi lige forbi en stand for de
internationale studerende og fik gratis pandekager med sirup og kaffe J Karoline
stødte til senere og vi spiste frokost sammen på uni. Hentede
Thomas fra arbejde kl 16 og vi handlede lidt ind. Efter
aftensmaden tog vi ud i den danske klub i Newstedt. Her mødtes vi med Magnus
(fra Thomas´ arbejde) og hans kone og to yngste døtre. Da vi kom var der rigtig
mange mennesker der spiste aftensmad – diverse smørrebrød og hotdogs. Så vi var
måske lidt kede af vi lige havde spist, men vi fik os en kop kaffe og en
hyggelig snak med Magnus, hans kone og nogle andre fra klubben. Jeg sørgede
også lige for at købe lidt forskelligt af diverse uundværlige sager som rugbrød
og saltlakridser. Selvom vi kun har været væk i en måned er rugbrød til ca. 40
kr. alligevel et fund på gaden og vi glæder os allerede til at få det med på
madpakke i morgen. Tror også lige jeg smører et par skiver til Signe og
Karoline J
27/7 I dag var vi tidligt oppe
for at tage på bustur arrangeret af QUT. Først kørte vi til Wildlife Currumbin
Sancturary. Her var vi først til et oplæg om nogle forskellige dyr (en
two-headed-lizard, en ugle, en baby krokodille og en slange) som vi fik lov til
at klappe og se helt tæt på. Thomas overvandt også lige frygten og fik slangen
om halsen og måtte indrømme at den jo faktisk var meget sød. Herefter gik vi
over og holdt en lille koala og fik taget billeder med den. Koalaen var bare
helt vildt nuttet – en rigtig stor oplevelse at holde sådan en lille bjørn! Det
var også en rigtig hyggelig park og vi fik både set krokodiller, tazmanske
djævle, dingoer, wombats og mange andre og ikke mindst nusset med kænguruerne.
Herefter kørte vi til Rainbow bay, en helt fantastisk smuk strand, hvor vi
spiste frokost. Herfra gik vi op til Point Danger (som er statsgrænsen mellem
Queensland og New South Wales) og nød udsigten fra klippen hvor bølgerne stødte
sammen, inden vi kørte videre til Sufers Paradise, hvor vi hyggede en times tid
inden vi kørte hjem. Om aftenen kom pigerne på besøg og vi fik lidt vin inden
vi gik ned og hyggede på en udendørs tagterrasse-lounge i West End. Det blev en
rigtig sjov og ”våd” aften og Thomas blev vist lidt fuld så jeg passede ham og
puttede ham da vi kom hjem. Alt i alt den bedste dag vi har haft hernede endnu!!

28/7 I dag sov vi længe og Thomas
plejede sine tømmermænd. Hen af eftermiddagen begyndte vi at undersøge lidt
hvad muligheder vi har når skole og arbejde slutter. Planen er nu lavet om til
at vi vil fokusere den sidste måned på at køre rundt i Australien fra Sydney
til Cairns og så flyve hjem via Singapore herfra. Så nu skal vi bare have
bestilt det hele og så kører bussen… eller camperen