27/6 Mor kørte os til toget i
Nyborg mod Kastrup. Herfra var der afrejse mod Singapore over Frankfurt. Selvom
vi var lidt nervøse for vores pladser i flyet var alt dog fint. Thomas sad ved
siden af en avokadofarmer fra Perth og fik en hyggelig snak.
|
|
|
|
30/6 I dag tog vi igen en tur
med toget ind til centrum og så Gardens by the bay. Om eftermiddagen sad vi ved
havnen og hyggede os inden vi begav os ud for at se den mondæne del af byen med
alle de dyre butikker og shopping centre. Thomas mente at her var den rigtige
Singapore stemning med masser af mennesker og masser af fart på. Vi blev i den
fine del af byen og fik running-sushi til aftensmad – til stor fornøjelse!
Aftenen gik med at sidde ved havnen og nyde udsigten med at par øl inden vi tog
hjem til hotellet.
1/7 Da vi havde så meget bagage
blev vi enige om at tage direkte i lufthavnen efter vi havde tjekket ud og så
bruge dagen der indtil vi skulle flyve ca 23.30. Tiden gik dog hurtigt. Må sige
at Singapore lufthavn er den bedste vi begge har været i nogensinde. Vi fandt
et område lidt afsides, så der var ikke så mange, hvor der var playstations,
biograf, hyggekroge, gratis computere og surfing samt en kæmpe udendørs
terrasse med solsikker hvor man kunne slappe af og hygge sig i den varme
aftenluft. Det eneste der var lidt mærkeligt var at den reelle
sikkerhedskontrol lå helt ude ved gaten. Efter vi var blevet sluset i gennem
her kom vi ind i en lille ventesal hvorfra vi skulle boarde. Jeg skulle
selvfølgelig tisse midt i det hele og der var ingen toiletter i ventesalen. Det
var dog ikke noget problem jeg kunne nemlig bare gå ud og ind af security chek
igen… fik også en lighter med igennem… så slem jeg er …så meget styr på det var
der vist heller ikke. Flyet var 1½ time forsinket men var ellers meget tilfreds
med Etihad airways dem vil vi bestemt bruge igen.
2/7 Fremme i Brisbane tog vi et
tog ind til byen og nåede lige akkurat vores første lejlighedsfremvisning i centrum (denne fik vi dog ikke). Herefter
slæbte vi vores kufferter op i en bank, vi blev anbefalet af en tilfældig mand
på gaden, og oprettede en konto. Herefter gik vi op og købte taletid til thomas
mobil hvorefter vi slæbte vores kufferter ud til vores hostel (en rimelig hård
tur med al den bagage) men vi tager jo ikke en taxi når man nu lige så godt kan
gå og vejret var jo perfekt J Vores
hostel, ”somewhere to stay”, var rimeligt slidt men personalet virkeligt
venligt og hjælpsomt!! Vi snuppede et bad og gik en tur i området inden
sengetid.
|
|
5/7 boligjagten fortsætter og
humøret er ved at nå et lavpunkt. Der er bare så mange regler og irriterende
ting fx kan man minimum leje en lejlighed i 6 mdr. hvilket er det samme som at
smide ca. 10.000,- ud af vinduet for os da vi kun skal være her 5 mdr. Vi
ringer til en ny udlejer og får en tid en time senere. Lejligheden er inkl.
alle udgifter og rigtig lækker eneste minus er en stor vej der går lige forbi
men ellers er der intet at sætte en finger på og vi slår til. Vi går ud til
mæglerens kontor (ved stones coner ca 6. km. Til mæglerens store forundring)
skriver under, overfører penge og glæder os nu bare til mandag hvor vi flytter
ind J Dette fejre vi med Domino pizza og afslapning resten af aftenene.
|
|
7/7 I dag var planen at skaffe
et par cykler. Da vi ikke havde så meget held på Gumtree (australiens dba)
talte vi med en receptionist på vores hostel. Han havde en cykel til salg for
en tidligere gæst til 75$. Cyklen var rigtig fin og vi bød 55$ og fik den for
60$ - en rigtig go deal syntes vi selv J resten af dagen
havde vi bare en ”slapper-dag” vi gik en tur over i byen og kiggede på madvare
i et supermarked (Coles). Her opdagede vi til vores store glæde og lettelse at
priserne på fødevare slet ikke var så høje som vi havde frygtet. Nogle ting som
fx mælk er ca. dobbelt så dyrt. Et kg. Hakket oksekød kan derimod købes til ca
33 kroner – og sådan er det lidt op og ned. Til vores store glæde havde de et
KÆMPE udvalg af diverse kager til næsten ingen penge så dem fik vi også lige
smagt lidt på :-P. Resten af dagen gik med at pakke ned og gøre klar til
flytningen i morgen og blev afsluttet med at dele en pizza, et par øl og se
film i tv-stuen på hostellet.
|
|
10/7 I dag har det været regnvejr
så vi kom ikke ud at gå før hen under eftermiddagen hvor vi gik over til
centrum og kiggede efter sko til mig (fandt dog ikke rigtig nogen). Herefter måtte
vi fylde mere taletid på mobilerne i Telstrabutikken da vi desværre er kommet
til at bruge for meget data L til sidst gik vi ned og kiggede
lidt til onsdags-farmer-markedet inden vi kig hjem igen og spiste til aften og
hyggede på sofaen.
11/7 I dag havde vi besøg af
vores udlejer fra morgenstunden der skulle vise vores lejlighed til nogle
investorer, så Thomas var tidligt oppe og støvsuge. Herefter gik vi over på QUT
og meldte os til en tur til Gold Coast d. 27 juli. Heldigvis må jeg gerne have
Thomas med selvom han ikke er studerende. Herefter fik vi en halv sushirulle
hver - hvilket efter hånden er ved at være en daglig tradition vi bare MÅ
benytte os af med de priser (ca. 2.2 AUD pr. stk.)!! Så kig vi over på Thomas
arbejde og fik styr på noget papirarbejde mht. lejligheden, fik sludret lidt
med Magnus og gik i Coles på vej hjem. Thomas fandt et motionscenter på nettet
og cyklede ned og fik en snak med dem. Efter aftensmaden satte vi os ned og
kiggede lidt på økonomien og lagde et mere fast budget. Da vi har brugt en del
penge de sidste par uger har vi derfor aftalt at ”holde lidt igen” hen over
weekenden så burde vi være tilbage inden for rammen. Ellers har vi lige siddet
og fået et lille glas vin. Byturen er droppet for i aften af hensyn til
økonomien - men pyt, det er jo heller ikke helt tosset det tv de har hernede J
13/7 Der
er fortsat spare-mode så vi smører madpakker og går ned og slikker sol på south
banks det meste af eftermiddagen. Efter aftensmaden er der nogle danskere der
skal mødes i byen men vi gider ikke rigtig og går i stedet en dejlig aftentur
og ser en film inden sengetid.
14/7 Mor ringede kl 4.30 om
natten (zzz zzz zzz), tror ikke hun havde fået det memo med at ringe inden kl.
15.00 dansk tid. Da vi ikke havde de store planer sov vi længe og gik i Coles
og handlede ind til hele ugen. Sidste dag med spare-mode så er budgettet
indhentet. Vi blev enige om at lave de originale clubsandwiches (trekanterne)
til aften - hvortil man skal bruge både bacon og ananas. Det må være nogle
ordentlige svin de har hernede for de baconskiver vi fik købt er nok ca. en
halv meter lang og 10 cm. bred på det bredeste sted så en enkelt skive var nok
til 2 J. Da vi kom hjem kunne vi ikke åbne dåsen med ananas da dåseåbneren var
i stykker. Men der SKAL altså ananas i den originale clubsandwich så vi fik ved
fælles hjælp smadret dåsen godt og grundigt og ud kom ananassen da også (sammen
med en del metalspåner – håber vi overlever) clubsandwichene smagte i hvert
fald fantastiskJ Vi gik en dejlig aftentur og så nogle der optog en musikvideo, hvilket
var ret fedt. Herudover fandt vi den lokale biograf og opdagede at en
biografbillet ca koster det halve hernede så det er jo slet ikke så dumt.
Skolen starter i morgen så skal nok bare tidligt i seng i aften, bliver
spændende! …Nå ja så ramte AUD i dag 5,16 DKK … mega optur J J J så har
den bare at blive der nede!
17/7 (Onsdag) I dag droppede jeg
orientation week og vi hyggede hjemme (kom jo sent i seng i går). Dagens
højdepunkt var helt klart aftenens tur med Signe ned og se State of origine
kamp mellem Queensland og New South Wales på storskærm ned på South Bank. Det
var et gratis arrangement holdt på et
stadion og vi fik gratis t-shirts og nogle virkelig
gode pladser i en slags lænestole. Inden kampen startede var der en masse underholdning
og vi tre blev også fotograferet til avisen (nu må vi se om vi kommer med). Det
var en vildt spændende kamp og absolut ikke en sport for tøsedrenge.
Hjemmeholdet vandt til stor jubel
18/7
(torsdag) I dag har vi brugt det meste af dagen på at læse. Thomas var nede
og træne mens jeg lavede mad. Senere om aftenen gik vi til ”heldragtsfest” på
uni med Signe. Folk var dog ret unge så vi blev enige om at gå videre ned på
the Victory hvor vi fik en rom & cola til kun 4$ inden musikken blev for høj
for os gamle mennesker og vi vendte snuden hjem igen.
19/7 (fredag) I dag gik vi ned
på south bank og tog gratis-færgen og ”cruisede” en times tid op og ned af
Brisbane river. Efter vi stod af spiste vi madpakker og gik mod Fortitude
Valley og gik i China town og kiggede i butikker og på spændende madvare. Så fx
en helt fantastisk kjole i 50´er stil med strutskørt desværre kostede den ca
2000 kr. Vi prøver fortsat at finde et par ordentlige sko til mig. Det par jeg
har nu er fuldstændigt slidt ned på sålerne og vandet fiser lige ind når det
regner. Desværre er det ikke helt nemt at finde et par nye hverken Converse
eller Nike free run, ikke fordi de ikke har disse mærker men mere fordi de er
lidt vildere i farven end hvad jeg lige leder efter… Vi gik hjem og vaskede
tøj, handlede og fik aftensmad. Havde snakket om en tur i biffen, der heldigvis
er meget billigere hernede, men det bliver vist først i morgen J
26/7 (fredag) Mødtes med Signe
for at læse på biblioteket. Inden da smuttede vi lige forbi en stand for de
internationale studerende og fik gratis pandekager med sirup og kaffe J Karoline
stødte til senere og vi spiste frokost sammen på uni. Hentede
Thomas fra arbejde kl 16 og vi handlede lidt ind. Efter
aftensmaden tog vi ud i den danske klub i Newstedt. Her mødtes vi med Magnus
(fra Thomas´ arbejde) og hans kone og to yngste døtre. Da vi kom var der rigtig
mange mennesker der spiste aftensmad – diverse smørrebrød og hotdogs. Så vi var
måske lidt kede af vi lige havde spist, men vi fik os en kop kaffe og en
hyggelig snak med Magnus, hans kone og nogle andre fra klubben. Jeg sørgede
også lige for at købe lidt forskelligt af diverse uundværlige sager som rugbrød
og saltlakridser. Selvom vi kun har været væk i en måned er rugbrød til ca. 40
kr. alligevel et fund på gaden og vi glæder os allerede til at få det med på
madpakke i morgen. Tror også lige jeg smører et par skiver til Signe og
Karoline J
27/7 I dag var vi tidligt oppe
for at tage på bustur arrangeret af QUT. Først kørte vi til Wildlife Currumbin
Sancturary. Her var vi først til et oplæg om nogle forskellige dyr (en
two-headed-lizard, en ugle, en baby krokodille og en slange) som vi fik lov til
at klappe og se helt tæt på. Thomas overvandt også lige frygten og fik slangen
om halsen og måtte indrømme at den jo faktisk var meget sød. Herefter gik vi
over og holdt en lille koala og fik taget billeder med den. Koalaen var bare
helt vildt nuttet – en rigtig stor oplevelse at holde sådan en lille bjørn! Det
var også en rigtig hyggelig park og vi fik både set krokodiller, tazmanske
djævle, dingoer, wombats og mange andre og ikke mindst nusset med kænguruerne.
Herefter kørte vi til Rainbow bay, en helt fantastisk smuk strand, hvor vi
spiste frokost. Herfra gik vi op til Point Danger (som er statsgrænsen mellem
Queensland og New South Wales) og nød udsigten fra klippen hvor bølgerne stødte
sammen, inden vi kørte videre til Sufers Paradise, hvor vi hyggede en times tid
inden vi kørte hjem. Om aftenen kom pigerne på besøg og vi fik lidt vin inden
vi gik ned og hyggede på en udendørs tagterrasse-lounge i West End. Det blev en
rigtig sjov og ”våd” aften og Thomas blev vist lidt fuld så jeg passede ham og
puttede ham da vi kom hjem. Alt i alt den bedste dag vi har haft hernede endnu!!
28/7 I dag sov vi længe og Thomas
plejede sine tømmermænd. Hen af eftermiddagen begyndte vi at undersøge lidt
hvad muligheder vi har når skole og arbejde slutter. Planen er nu lavet om til
at vi vil fokusere den sidste måned på at køre rundt i Australien fra Sydney
til Cairns og så flyve hjem via Singapore herfra. Så nu skal vi bare have
bestilt det hele og så kører bussen… eller camperen










Ingen kommentarer:
Send en kommentar