torsdag den 22. august 2013

Op på toppen…og ned igen


Så er der atter nyt her fra lejren. Det er jo ved at være lidt tid siden så vi starter bare fra begyndelsen dvs. for ca. 2 ½ uge siden hvor vi var en tur på Mount Cootha med 5 andre. Efter ca. 20 min. i bus ankom vi til bjergtoppen hvor vi havde en rigtig flot udsigt over byen. Herefter vandrede vi gennem skoven og ankom til et lille picnicområde hvor vi skulle grille. Vi havde hverken kul eller andet brændsel med (da alle grill i byen jo kører på el). Heldigvis lå der lidt løst træ og en venlig australier, der grillede ved siden af, gav os et par zippere at tænde med – han var i øvrigt den mest professionelle grill-bill man længe har set, han havde i hvert fald ALT grej! Nå men vi fik gang i grillen ikke mindst takket være Thomas’ store ekspertise indenfor det brand-trekant-tekniske-område og der blev grillet kænguru og andet godt. Eftermiddagen gik med at dase i solen og gå en tur rundt i en nærliggende botanisk have.

Herefter blev det hverdag igen hvilket, for mit vedkommende, betød ET HAV AF LEKTIER!!! Det har været ret vildt med lektiebyrden har faktisk ikke haft det så slemt før. Så jeg har ligget vandret med lektielavning fra morgen til sen aften i et par uger nu. En gang i mellem går vi op på Thomas arbejde så kan jeg lave lektier mens han arbejder med sine analyser. Indimellem hjælper Thomas mig heldigvis også hvis jeg er ekstra presset.






For et par uger siden gik vi også op på Thomas arbejde en fredag aften og nød aftenen ude på deres kæmpe altan (på 6.sal) med en dejlig, forfriskende papvin – slet ikke så tosset endda! I sidste weekend tog vi også en pause og gik til Karolines fødselsdag som hun holdt i en park – selvfølgelig med dejlig barbecue, kage og senere hygge hjemme i de andres delelejlighed. 


Dagen efter gik vi et smut ned og kiggede ved et marked i West end hvilket var vildt hyggeligt, kunne sagtens have brugt hele eftermiddagen der men virkeligheden kaldte og resten af weekenden gik som bekendt fortsat med lektier og sådan har det kørt uafbrudt lige siden. Er måske lidt ked af at vi ikke kunne komme med sidste weekenden hvor de andre skulle på tur til Byron Bay men har bare ikke samvittighed til ikke at lave mine ting – måske er det også lidt dumt at bruge så meget tid på det når jeg ikke får overført karaktererne til mit danske eksamensbevis når jeg kommer hjem. Det er jo heller ikke hver dag man lige er i Australien… omvendt skal man vel også ha noget ud af det når det nu har været så dyrt… åh jeg er splittet og lidt træt af det! Så her får I lige en stemningsvideo:


På Thomas arbejde går det til gengæld rigtig fint med opgaverne og han er glad for at være der selvom det jo ikke er helt det samme som hjemme i Energinet. Som sagt ynder vi gerne at gå op på Thomas’ kontor og arbejde når alle er gået. Der er bare bedre at sidde og arbejde + de har lækker kaffe og nogle rigtig niceness småkager. Til at starte med havde de en hel kasse men som dagene gik og vi arbejdede løs om aftenen forsvandt kagerne på magisk vis én efter én. I forgårs fik medarbejderne på Thomas’ arbejde så en mail sendt rundt, med ordene: ”Dear biscuit lovers - now that we are out of stock you will have to wait for new supplies arriving in September ” og Thomas måtte dukke sig lidt i stolen og putte sit bedste poker face på. Så nu har vi aftalt at det er slut med småkager når vi tager en all-nighter på kontoret - der skal jo også være til de andre børn J   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar